søndag den 14. juli 2013

Softlanding, flytte og fest

Nu er den første uge i Brasilien gået, og der er allerede sket en masse ting! Jeg har desværre ikke kunne skrive om dem, fordi internettet har været så dårligt, men nu er jeg tilbage. Igennem ugen har, jeg været på softlanding camp med de andre udvekslingstudenter, hvor vi har lært lidt om kulturen, og do's and do not ting. F.eks må man ikke smide toiletpapir i toilettet, istedet skal det i en skraldespand ved siden af (jeg skal stadig lige vende mig til det). Udover det har vi været ude og gå rundt i byen, som er MEGET smuk! Det har været virkelig sjovt at møde de andre udveklingstudenter, som jeg er begyndt at blive ret gode venner med. 

São Luis har en af de vildeste tidevande. Det er kun slået af det i Holland?


Et billede fra Centro Historica. Det er den gamle bydel, som er inde under UNESCO

Clara går sammen med vores nye tyske ven Nico. 


 Skøre nordmænd



Jeg har også flyttet lidt rundt i denne her uge. Først flyttede jeg fra Danmark og derefter fra min super søde kontakt person Paula. Paula har været så dejlig at bo med. Det var kedeligt somme tider, men jeg nåede alligevel at blive rigtig glad for at bo der. Men nu er jeg endelig kommet til at bo hos min værtfamilie, der er så søde! (og de bor det lækreste sted). Dog er den tyske dreng, jeg bor med, flink men meget højlydt og lidt speciel.

Hos Paula
 Et lille billede fra min første morgen hos min familie.


Som i måske har hørt, så er brasilianerne glade for at feste. Og der er virkelig noget om snakken. Jeg har nu været til en fest hver dag, siden jeg kom til. Jeg har især været til fødselsdage. Og dem bliver der virkelig gjort noget ud af! Jeg har aldrig set så flotte kager til fødselsdage. Men jeg har også været til en meget traditionsrig festival, der er blevet forlænget. Den omhandler en gammel historie, der handler om en gravid kvinde, der hedder Catarina, som får sin mand til at slå en tyr ihjel, så hun kan spise dens tunge (mit navn her i Brasilien er Catarina, så de har virkelig været ivrige efter at fortælle denne her historie til mig). Historien bliver fortalt igennem en bestemt meget smuk dans (hvis navn jeg ikke kan huske). 



Det blev en lidt lang post, fordi at jeg har haft så meget jeg gerne ville fortælle, jeg har bare haft internettet til det :P <3 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar